حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۶ بهمن , ۱۳۹۹ 12 جماد ثاني 1442 Monday, 25 January , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 16 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 35 تعداد دیدگاهها : 3×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/masir9/domains/masir97.ir/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • محاسن و معایب دوچرخه سواری با نگاه علمی

    شناسه : 648 30 دسامبر 2020 - 10:20 66 بازدید ارسال توسط :

    زنیرو بود مرد را راستی          زسستی کژی زاید و کاستی در فرهنگ اصیل ایرانی از دیر باز به ورزش برای سلامتی جسم و روح و داشتن زندگی سالم توجه شایانی شده است. بشر از زمانی که خود را شناخت همواره سعی داشت تا قوای بدنی خود را برای داشتن زندگی بهتر افزایش دهد . ورزش […]

    محاسن و معایب دوچرخه سواری با نگاه علمی
    پ
    پ

    زنیرو بود مرد را راستی          زسستی کژی زاید و کاستی

    در فرهنگ اصیل ایرانی از دیر باز به ورزش برای سلامتی جسم و روح و داشتن زندگی سالم توجه شایانی شده است.

    بشر از زمانی که خود را شناخت همواره سعی داشت تا قوای بدنی خود را برای داشتن زندگی بهتر افزایش دهد . ورزش تاثیر عمیقی در ایجاد وضعیت روحی مناسب کار آمد برای انسان دارد.

    اما اینکه آیا همه ی ما با آگاهی و با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت های جسمی خود و مشاره گرفتن از اساتید ورزشی و پزشکان این عنصر موثر سلامتی را به بدن وارد میکنیم یا خیر؟ بلکه هر چه دیگران اگر چه غیر متخصص به ما  پیشنهاد می دهند آنرا می پذیریم ؟!

    به قول پزشک حاذقی مردم ابتدا بدون مشورت با پزشک خود که اشراف به بیماری و قوای جسمی و روحی شما دارد ورزشی را انتخاب و بعد از اینکه متوجه شدند از ناحیه ورزش مورد نظر دچار آسیب شده اند به پزشک مراجعه می کنند!حال اینکه در چنین شرایط ممکن است اعضای بدن را به انواع واقسام آسیبهای جدی مبتلا ساخته باشند .

     

    برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی  :

    ۱- گام اول انتخاب یک ورزش مناسب برای هر فرد- یک چک آپ پزشکی و آگاهی از وضعیت جسمی شماستـ ، به طور مثال اگر مشکلات استخوانی هست ابتدا باید به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید و متناسب با شرایط ورزش مخصوص خود را انتخاب کنید .

    اغلب پزشکان برای عموم مردم ورزشهای هوازی و سبک که بهترین آن پیاده روی می باشد را تجویز میکنند .

    ۲ – با توجه به ساختار فیزیکی بدن زن و مرد انجام ورزشها باید متناسب با توان و ظرفیت آنها باشد .حجم استخوان و عضلات مردان از زنان بیشتر است بنابراین تحمل انجام ورزشهای سنگین مثل وزنه برداری و… را بهتر دارند .

    گاهی ورزش باعث ایجاد آسیب جدی به قسمتهای مختلف بدن میشود که یا آن بافتها قابل ترمیم و بهبود هستند و یا دیگر برای هیچ وقت ترمیم و بازسازی نخواهند شد . به طور مثال اگر به سیستم عصبی و ستون فقرات شما (نخاع )آسیب برسد ممکن است شما را برای همیشه از حرکت باز دارد .

    برخی از آسیبها کوتاه مدت خودش را نشان نمیدهند و چون در انسان ایجاد درد و ناراحتی ندارند ممکن است هیچ وقت متوجه آنها نشوید و یا دیر بفهمید . مثلا گاهی ورزشهایی هستند که به اندامهای جنسی شما فشارهای نامناسب وارد میکنند که این فشارها در دراز مدت امکان بارداری و تولید نسل که عامل بقای انسان است را از دست خواهد داد و نکته حائز اهمیت اینجاست ، انسان عاشق بقا نسل ، به این اصل نمی رسد مگر در سایه داشتن اندام و سیستم باروری جنسی سالم .

    اگرچه ورزشی مثل دوچرخه سواری بسیار مفرح و جذاب است و احساس خوبی در هوای آزاد و همراه رکاب زدن به انسان دست میدهد اما باید زنان و مردان ما بدانند  نشستن طولانی مدت روی زین دوچرخه با فشار روی اعصاب تناسلی بر سلامت جنسی افراد تاثیر بسزایی دارد . برخی پژوهشها نشانگر آن است که در این ورزش برخی از دوچرخه سواران  دچار آسیب «عصب پرندال= عصب شرمگاهی » میشوند ، این عصب میان دو راه راست و شریان شرمگاهی که خون را به اندام مخصوص میرساند باعث ایجاد مشکلات اساسی جنسی خواهد شد .

     

    زنان باید این فعالیت را کمی با تردید و وسواس بیشتر انتخاب کنند .

    این ورزش می تواند خطر عفونتهای مشکل ساز را فراهم و بر زندگی جنسی و ارتباط صمیمی و عاشقانه با همسرشان تاثیرات منفی عمیقی بگذارد . آسیبهای واژینالی ، مشکلات مثانه ، برفک واژنی که یک نوع مخمری و قابل انتقال به شرکای جنسی که فوق العاده دردناک است و درمان بسیار طولانی و سختی دارد .

    اختلال در مجاری ادراری که خفیف باشد شاید به شکل حادی صورت نگیرد ،چنانچه شدید بودن این امر در دراز مدت کلیه ها را دچار آسیب جدی خواهد کرد ، گاهی به جریان خون گسترش یافته و مشکلات عمومی دیگری را بوجود خواهد آورد .

    اندام تحتانی تناسلی ۴% وزن را باید تحمل کند و چه زنان و چه مردان باید درد موضعی را در این قسمت تحمل کنند . در زنان مشکل گاهی فراتر از این حرفهاست و آنها را با جراحت های ناشی از نشستن روی زین ،حساسیت پوستی ، کرختی و دیگر مشکلاتی که فقط باید بوسیله عمل جراحی رفع شوند منجر میشوند .

    دوچرخه سواری بیش از ۱۰۰ مایل در هفته کاهش قابل توجهی در احساس جنسی خواهد شد و این عمل را به دلیل افزایش درد وکرختی با مشکل مواجه خواهد کرد .

     

    قابل توجه والدین محترم دختر بچه ها !!!

    در دختران زیر سن بلوغ ، احساس لذت از زین دوچرخه در طولانی مدت ممکن است باعث پدیده ی شوم خود ارضایی که هم علم و هم دین در مذمت آن نظرات مشترکی دارند خواهد شد .

    بلوغ زودرس و عواقب و اثرات مخرب و منفی آن از نتایج این موضوع است .

     

    نکته آخر با مسئولان کنترل جمعیتی ومدافعان حریم خانواده

    ترس امروز جامعه ما،پیر شدن جمعیت و کاهش موالید است اگر روال به همین صورت پیش برود ، حال که سن ازدواج بالا رفته و گاها برخی به علت مشکلات اقتصادی ، شغلی و… قادر به تشکیل زندگی مشترک نیستند ، چه کسی جوابگوی اضافه شدن چنین بار سنگینی از مشکلات ناشی از عدم تشکیل خانواده و یا کم شدن و متوقف شدن سیر تولید نسل و جمعیت خواهد بود ؟

    مسئولان محترم کنترل و تنظیم خانواده آنها که تمام مسائل را منوط به انجام کارهای فرهنگی می دانند لطفا دست به کار شوند . وگرنه عواقب ناشی از این ورزش گول زننده ی جذاب و شادی آفرین لحظه ای و مشکل آفرین جدی در دراز مدت که منجر به پایین آمدن نرخ باروری از این حدی که اکنون مبتلا هستیم خواهد شد .

     

    کاری از کارگروه مطالعات موسسه مسیر روشن صددروازه @masir_97

    شهرستان دامغان 

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.